Geoblog.pl    krystal    Podróże    podróż do Egiptu    Kom Ombo - Edfu - Karnak

Kom Ombo - Edfu - Karnak

Egipt
Egipt, Luksor

Nareszcie jestem wolna od uczucia ciągłych młodości - tabletki pomogły.
Rano, po pracowitym spakowaniu bagaży jedziemy w stronę Luksoru. Po drodze zwiedzamy świątynie:

- w Kom Ombo, poświęconą braciom - Sobkowi z głową krokodyla i Horusowi w postaci Sokoła.W pobliżu wejścia znajduje się kaplica Hathor z mumiami krokodyli a w głębi świątyni 7 kaplic z płaskorzeżbami, pokazującymi używane wówczas instrumenty medyczne.

- w Edfu , jedną z najpiękniejszych i najlepiej zachowanych świątyń Powstała za czasów Ptolemeuszy, dedykowana była Horusowi.
Rozmiary ma ogromne ( 137 m długości i 79 m szerokości w fasadzie). Wejścia strzegą dwa piękne posągi z czarnego granitu, przedstawiające Horusa pod postacią sokoła. W tle zewnętrznej ściany stoją ogromne posągi Horusa i Hathor.

- w Karnaku, który był najważniejszym ośrodkiem religijnym starożytnego Egiptu. Świątynia Amona -Re zdumiewa swoimi niewyobrażalnymi rozmiarami. Jest to największa świątynia na świecie, podtrzymywana przez kolumny i jest tak ogromna, że z łatwością mogłaby pomieścić w całości paryską Katedrę Notre Dame. Wewnątrz wznoszą się 134 kolumny 20 metrowej wysokości każda. Górna powierzchnia głowic o kształcie rozwiniętego papirusu ma ok.15 m2 powierzchni i mogłaby stanowić pomost dla 50 ludzi. Ten las kolumn sprawia niesamowite wrażenie (gra cieni i świateł). Na terenie Karnaku znajdują się świątynie ; Setiego II, Ramzesa III oraz kolos
Ramzesa II, obelisk Totmesa III i jego macochy królowej Hatszepsut.

Na zakończenie dnia jedziemy do Muzeum Papirusów. Podziwiamy piękne, kolorowe papirusy z różnymi motywami ale są bardzo drogie.
Mieszkamy w hotelu "Emilia" w Luksorze. Hotel jest elegancki, z dobrą klimatyzacją i dobrze wyposażony.